Skip to content

Elie Wiesel: Stydím se za to že jsem bílý

18/10/2010

Objevil jsem zajímavý článek s Eliem Wieselem v hlavní roli, dovolím si citovat jen určité části:

Wiesel, autor více než 30 knih, přeživší z Osvětimi, strávil celý svůj život učením a psaním o tom jak národy mohou zabránit genocidě. Od holokaustu, ve kterém nacisté zavraždili 6 milionů Židů, Cikánů a dalších, po stovky a tisíce trpících ve Rwandě, Bosně a Darfůru.

[…]

Americký občan Wiesel do této země poprvé přišel v roce 1956 jako novinář. Na jihu se setkal s rasimem, který byl součástí místního zákona.

„Poprvé v mém životě jsem se styděl. Styděl jsem se za to že jsem bílý. Nikdy jsem se nestyděl za to být Židem,“ řekl školákům od sedmé do desáté třídy, kteří si ho přišli poslechnout. Dále řekl, že zvolení černého prezidenta vidí jako historickou nápravu za rasovou nespravedlnost minulosti.

[…]

Vítěz Nobelovy cenny míru z roku 1986 řekl, že psychiatři zjistili, že děti začínají pociťovat nenávist od svých tří let. „Děti se nenávisti učí, ale můžou se ji také odnaučit. Také se rodíme jako antirasisté,“ řekl v důrazu na osobní odpovědnost.

[…]

Dále řekl, že ho bolí představa světa plného antisemitismu. „Pokud Osvětim nevyléčila svět z antisemitismu, tak co může?“ ptá se.

Jestlipak pan Wiesel (viz. místní rubrika Revizionismus) je taktéž proti genocidě Palestinců? Jestlipak se zajímá o židovské děti a jejich nenávistnou výchovu? Když si stěžuje na rasistické zákony v Americe padesátých let, uvážil rasistické zákony Izraele dneška? A jeho tydlitátovské řeči o studu radši rovnou přejdeme…

A neřekl snad Elie Wiesel, že „každý Žid by měl mít někde uvnitř sebe zónu nenávisti—zdravé, mužné nenávisti—pro to co Němec představuje a pro to co v něm přetrvává. Opak by byl neúctou k mrtvým.“ (Wieselova kniha Legends of Our Time, 1968)

Komentáře: 5 leave one →
  1. NarkyBohemian permalink
    19/10/2010 08:49

    Já se také stydím za to, že je Elie bílý.

  2. 20/10/2010 21:10

    Já mu to zase docela přeju🙂

  3. sin.thia permalink
    18/04/2011 01:04

    Bože.
    Člověk hledá něco o holocaustu a omylem se dostane sem, mezi vás (záměrně s malým V, protože úctu k vám nemůže člověk mít žádnou). To co tady oslavujete je na poblití. Jsem šťastná, že v sobě mám trochu židovský krve, protože nemusím přemýšlet nad tím, kdo jaký je. Tenhle můj post k ničemu neprospěje, ale on by se člověk měl každý podívat trochu do minulosti svých předků… Každopádně odsuzuji vás za to. Za tenhle web, nikdy bych nechtěla, aby moje dítě přišlo s tím, že je hrdé na to, že je bílé…, což pravděpodobně bude, protože já sama jsem blondýna, možná typický árijec ..

    Nechci vám přát nic špatného, snad že jen z toho dospějete (nemyslím, že jste banda puberťáků, ale…). A nikomu bych nepřála tu zlost, co v sobě máte, protože to je opravdu smutné… Je mi vás líto, musíte mít těžký život.

    Prostě tohle nikdy nepochopím a svým způsobem bych chtěla. Chtěla bych vědět, kde se to v člověku bere…

  4. Europa erwache! permalink
    18/04/2011 09:54

    Sin.thia:
    Já bych zase chtěl vědět, jak někdo může napsat že k někomu nemá úctu a že ho odsuzuje a při tom ho blíž vůbec nezná. Chápu výše uvedený post, ale nesouhlasím s ním. Zračí se v něm totiž to, co je nám samotným vytýkáno – absence schopnosti uvažovat bez emocí (prosím nebrat jako pokus o urážku, ale jako fakt. Správnější by bylo projít si celý web i komentáře a teprve potom soudit…).
    Taky by mě zajímalo, co tento web tak „oslavuje“. Já mám spíš dojem, že místo oslavování upozorňuje na trhliny nepopiratelné „historické Pravdy“ a nastoluje otázky – mimochodem nastolování diskuse má být prý hlavním středobodem té slavné „demokracie“, kterou mají všichni plnou pusu. Jestli tento web něco oslavuje, tak historický odkaz našich evropských předků, lásku k našim evropským zemím a pokrevní pouto mezi námi (co to má společného se zlostí a nenávistí?).
    Není naším problémem, že existují jedinci, kteří na naše otázky nechtějí dát odpovědi a přitom by je právě oni měli znát. A pokud má někdo problém nám odpovědět na naše dotazy a argumetuje všemožně, jen ne věcně, bez emocí a málem s tím, že někteří lidé málem nemají právo na názor (tak, jak to oficiální místa dovedou) máme mu všechno slepě věřit? Věřit někomu, kdo ani nedokáže obhájit svůj názor a ještě ho upírá druhým? To bychom byli blázni…
    K holokaustu mám odpor. Mám k němu odpor z toho důvodu, že je neustále zneužíván k politické propagandě. Až nebude holokaust předmětem zneužívání politiky – především židovskými – tak jsem ochoten k němu přistoupit tak, jak si zasluhuje. Ale to je, obávám se, sci-fi. To dřív rozkvetou hrábě, než by se Izrael (a to opravdu netrpím nějakým fanatickým židobijectvím) vzdal takové mocné zbraně.

    Na druhou stranu raději si popovídám s polovičním Židem, než se 100% Árijcem, co nemuí dát dohromady delší větu, než „Sieg Heil, pičo!!“

  5. 18/04/2011 17:04

    Zřejmě jste vůbec nepochopila, o co se tu svými články na téma holokaust snažím. Holokaust je využíván židovskou lobby k vydírání a genocidě Palestinců, stejně jako k obohacování se penězi na domnělých vinících. Prosím přečtěte si více, než pár článků (či pouze tento jeden) a pak suďte. Běžný neznalý člověk si myslí, že holokaust je velmi dobře zdokumentovaný, ale opak je pravdou! Chybí nám jakékoli fyzické důkazy, máme tu řadu nesrovnalostí (počty oběti, holokausty v předešlých letech, vystavění holokaustu spojeneckou propagandou, naprosté nesmysli ve svědeckých výpovědích ap.) a sám výše zmíněný Elie Wiesel by mohl sloužit jako příklad lháře, na holokaustu se obohacujícího. Sám tvrdil, že byl osvobozen 2x(!) ve dvou různých táborech, vzdálených od sebe stovky kilometrů. Podle všeho lhal i o svém tetování a kolem jeho knihy Noc panuje mnoho nejasností.
    Pochopte, že mně nejde o to někoho hanit či urážet, jen jednoduše vidím nestoudnou lež, kterou tisíce využívají k sebeobohacování, namísto, aby jsme se zajímali o skutečné osudy, a následně se o tyto lidi i postarali. Holokaust je stejná propagandistická fikce jako údajné zbraně hromadného ničení v Iráku, jen se během těch let utrhla ze řetězu a dnes jsou veškerá nepohodlná fakta ignorována a v zájmu „svobody slova“ a „demokracie“ je jakýkoli alternativní názor postihován. Proč tomu tak není v případě jiných genocid (třeba desítek milionů Slovanů na Ukrajině a na Rusy) by nám mohlo být záhadou, kdybychom nevěděli, že Židé si na výjimečnost holokaust nenechají sáhnout. Proč? Čím se lišil od jiných a závažnějších genocid?
    A pokud se zde snažím o mystifikaci a lžu, jistě mi někdo ukáže pravdu, kterou ovšem nebyl nikdo sto revizionistům za více než 60 let poskytnout. Mně revizionismem holokaustu nejde o ubližování, ale právě o celkovou rehabilitaci lidí, jenž jsou z něho nespravedlivě obviňováni, o rehabilitaci tisíců životů zničených lží; jde mi o zničení lži, jenž Západ tíží a nedovolímu jednat ve směru, jenž by pro něj byl prospěšným. Jistě jste slyšela o „bílé vině“. Běloši přišli o veškerou svou možnou svrchovanost.

    Co přesně oslavujeme? Lásku k národu a kultuře, jenž vytvořil? To je vskutku zavrženíhodné. Nebo bychom podle Vás měli oslavovat stát Izrael? Válečné zločince IDF vraždící nevinné děti a ženy?

    Nechcete, aby Vaše dítě bylo hrdé na to, že je bílé? Vy sama jste koneckonců hrdá na to, že jste Židovka. Vadilo by Vám, kdyby bylo Vaše dítě hrdé na to, že je částí Žid? A vůbec, co je na hrdosti špatného? Je zločin být na něco hrdý? Na něco, co vytvoří mé dítě, či můj předek? Já myslím, že ne. V čem jsem špatný, jsem-li hrdý na to, co mí předci vybudovali, co napsali a jakou hudbu složili? Hrdost nerovná se nenávist k ostatním. Stejně jako kvůli hrdosti na úspěch vašeho dítěte asi těžko cítíte nenávist k ostatním dětem.

    Děkuji, život má v dnešní době těžký skutečně každý. Je velmi zajímavé, jak z přečtení (hádám) jednoho příspěvku můžete o člověku říct, že je plný zlosti. Chápu-li to dobře, víte o nás vlastně jen hlavně z jiných zdrojů, než z našich vlastních. Pak nám však vkládáte do úst slova nám zcela cizí, a myšlenky nás pohoršující. Chcete vědět, kde se to v nás bere? Ze samotného rozkladu okolního „moderního“ a „demokratického“ světa, jenž člověka fyzicky, ale hlavně duševně zcela ubíjí. Naše konání není inspirováno nenávistí k ostatním či snahou jim ublížit, ale láskou k vlastnímu a snahou vše vlastní povznést. Je toto podle Vás špatné?
    Možná mi to nebudete věřit, ale já skutečně nechovám nenávist k jiným rasám, aspoň do té doby, nechovají-li oni nenávist k mojí.

    Chcete-li skutečně zjistit, „kde se to v nás bere“, máte možnost navštívit toto fórum https://www.hrdost.net/forum/ a zeptat se, my nekoušeme🙂

Napsat komentář

