Skip to content

Výchova k „vlastenectví“

15/10/2011

Jako by nám naše vláda nedělala už tak dost problémů, rozhodl se ministr Dobeš, ze strany Věci neveřejné, zavést do škol předmět „národní hrdost“, jako by mu nestačilo, že to zvoral s maturitami. Je zcela bez debat, že národní hrdost tak jak si ji tito demokratičtí liberálové a mafiáni představují je přísně košér, tedy jedná se maximálně o druh radikálního masarykovectví a pseudovlasteneckého židomilství, a tak není nad čím plesat. A ani přítomnost pana Bátory tomu moc nepomáhala, ale aspoň mohli kritici oproštění i od nejmenších zbytků vlastenectví na co útočit. Když je nyní Bátora pryč a nejrůznější intelektuálové se tak již nemohou předbíhat v tom, kdo z nich je větší demokrat a lidumil, a kdo dokáže spojit k jménu Bátora více přívlastků jako „xenofób“, „homofób“, „antisemita“ a mnohé další, často dost nelogické a už poměrně trapné nálepky, tak se páni intelektuálové musí předhánět v tom, kdo víc pohrdá národovectvím.

Není tomu tak dávno, co jsem v rádiu vyslechl zajímavou „debatu“ dvou zástupců vysokých škol (jména a tituly si opravdu nepamatuji), kteří se oba shodli na tom, že národovectví je zcela mimo. Oba pánové opatrně připustili, že národovectví mělo smysl v kritických letech 19. století za národního obrození, ale v dnešní společnosti, kde vládne rovnost, demokracie, nadnárodní společnosti (sic!) a multikultura, jsou podobné projevy ohavné a netolerovatelné. Být na těchto pánech, tak žádné národní obrození nikdy neproběhlo, náš národ by světu nedal tolik obdivuhodných věcí a nestál by uprostřed Evropy jako pojítko západu a východu. Nevím jestli to je skutečná hloupost těchto vzdělanců nebo vědomé zatloukání, ale silně pochybuji, že zde někdo chce obrodit národ ve smyslu šovinismu 19. století (pravda, u konzervativců je to leckdy na pováženou). Nejsme snad pro Evropu svobodných národů a mezinárodní spolupráci? Čeho se pánové bojí? Že by demokratické bludy o rovnosti a právech skutečně bludy byly? Že Západ mele z posledního a nenajde-li duchovní obrození včas, tak naše krev a její duše zmizí z povrchu světa?

Nebojte se, „národní hrdost“ pana Dobeše na žádnou záchranu naší civilizace a rasy skutečně aspirovat nemůže (moc bych se divil, kdyby ano) a tak váš šedivý ráj smutku a hypoték není ohrožen. Veselte se nad umírajícími národy i nadále.

V Plzni například ministra Dobeše berou jako „studijní materiál“ k „vyučování rozdílu mezi vlastenectvím a náckovstvím“. Aspoň tak se praví v otevřeném dopise sedmi plzeňských učitelů. Jsem tomu rád, že středoškolští učitelé stále vůbec netuší co vlastně „nacismus“ je, a tak pod toto heslo mohou zahrnout kdejaké mafiány a konzervativce, jen aby mohli přehánět a naříkat, jak se ta naše hnědá barva šíří, zatím co se ve skutečnosti vyskytuje jen v jejich kalhotách. Věřte milí páni učitelé (a soudružky učitelky), že až bude skutečně zle, tak to bezpečně poznáte.

Monika Stehlíková, jedna z učitelek, která se podepsala pod výše citovaný dopis, pro Mladou frontu uvedla následující: Všichni shodou okolností teď o vlastenectví hodně učíme, učíme o 50. letech, vozíme děti do Mauthausenu.“ Chápu, že náboženství holokaustu má vždy přednost, ale nemělo by se „vlastenectví“ „učit“ trochu jinak. Já nevím… místo do koncentráků děti vozit na hrady a zámky, do divadel a muzeí, nebo třeba do přírody? Místo čtení o nizozemské mistryni světa ve schovce si probudit v dětech zájem o skutečnou literaturu, a klidně toho Nerudu, zatímco multikulti satanistu Pottera může směle přejí s úsměvem.

 Je samozřejmě zcela špatné zavádět jakýsi předmět „národní hrdosti“ v době, jenž se snaží být co nejvíc protinárodní. Až se budeme skutečně a upřímně starat o naše rodiny, až jim budeme poskytovat pomoc a zázemí, které se jim v dnešním světě nedostává, a budeme naši mládež vést k velikosti a zdraví, pak podobné předměty nebudou třeba.

Komentáře: 46 leave one →
  1. runner permalink
    15/10/2011 21:09

    Super článek!

  2. Myslič permalink
    15/10/2011 23:27

    No, sokmenovče Midilirde, to je moc pěkný článek!

  3. erikus permalink
    16/10/2011 10:43

    …krátce po svatbě jsem manželku začal pomalu očišťovat od bludů co je a co není národní socialismus / stále se mi to úplně nepodařilo / tak jsem narazil na problém, jak jí vysvětlit pravdu. Měla nacismus spojený s: vražděním neviných lidí, rozpoutání 2 sv. války, plynovaním židů a vyvražděním čechů, moravanů a slovanů….Jediné co pomohlo bylo, že jsem začal kupovat staré knihy, občas jsem získal zde nebo na jiných webech zajímavý námět a ten jsem ji vysvětil…Ze začátku o tom ani nechtěla slyšet a byl jsem pro ní pouze fanatik. Když ale jsme se jeli podívat do Osvětimi, kde jsem jí ukázal údajně autentickou plynovou komoru, kam se měli nahnat lidi, pustit plyn a pak by nešla ani otevřít, tak začala poprvé pochybovat. Když se dozvěděla, že v Osvětimi bylo divadlo… tak souhlasila že nad tím bude přemýšlet. Poslední kapkou při návštěvě Osvětimi bylo to, že jsme šli hledat haldy lidského popela, co by muselo zůstat… Bylo by dobré připravit manuál, který by otevřel lidem oči!

  4. vonrammstein permalink
    16/10/2011 18:18

    V posledním odstavci si lehce protiřečíte, ale to je vcelku jedno.
    Faktem je, že výchova k vlastenectví se v rodinách zpravidla moc neodehrává a pokud už se nějakým nedopatřením najde ministr, který má odvahu zaměstnat fašistu a ještě navíc se pokusit zavést národovectví do osnov, tak bychom snad měli být rádi, ne?

  5. Bob permalink
    16/10/2011 18:53

    Na co se tam jezdily děti koukat do toho Mauthausenu? Na tu sprchu vydávanou za plynovou komoru? Copak asi paní učitelka odpoví Pepíčkovi, když se zeptá proč ty dveře od plynový komory nejdou ani zamknout a otevírají se zevnitř i zvenku? Možná jim ukážou hrnce se zbytky polívky z lidského masa, kterou tam prý servírovali. Paní Stehlíkové hádám asi nikdo ještě neřekl, že Mauthausen už dávno není tzv. „vyhlazovací“ tábor a 2 miliony Židů tam opravdu vyvražděno nebylo, to bude asi nějaká hodně stará pani učitelka. Holt je potřeba ty děti zpracovat dokavaď jsou ještě tvárný, těžko se pak budou nedej bože zabývat kacířskými myšlenkami, že to taky může být úplně jinak.

    Copak popel, ten se asi rozfoukal a naházel do řeky a jezírek v Osvětmi, který tam jsou, ale ty miliony zubů a zbytků kostí, to by v tom byl čert aby tam člověk po hrábnutí do jezírka nějaký ty zuby nebo kosti nenašel, ale asi v tom ten rohatej bude, nějak se to nikomu nezadařilo nebo se o to spíš radši ani nikdo nepokoušel. V takovym jednom jezírku by mělo být několik desítek nebo stovek tun popela, statisíce nebo miliony zubů a zbytků kostí, asi to nikoho nenapadlo hledat, věčná škoda, ale kde nic neni, ani smrt nebere. Škoda, že se mi nepodařilo ještě najít jak hluboká ta jezírka mají být, v jednom dokumentu v něm kus od okraje stál jeden strejka sotva po kotníky, takže pochybuju, že to bude nějaká extra hloubka, než tam naházeli ty tuny lidských ostatků, tak to musela být uplná Macocha, že to tam nacpali. Škoda, že nechtějí ošklivým revizionistům zatnout jednoduše tipec tím, že tam párkrát hrábou lopatou a ukážou vše kam zmizely ty statísíce až milion Židů. Vsadim se, že tudy určitě nevede ani trasa pro turisty, aby se náhodou někdo blbě neptal.

  6. 17/10/2011 21:04

    erikus: jo, v takových případech se musí pomalu, ale rázně🙂 K úvodu k holokaustu doporučuji Jurgen Graf – Hoax nebo holokaust, který zrovna překládám, zatím je tu tuším 5 kapitol, ale postupně se objeví všechny. Rovněž doporučuji:

    https://radicalrevival.files.wordpress.com/2011/01/uvod_do_revizionizmu_holocaustu.pdf

    https://radicalrevival.wordpress.com/2010/06/21/strucny-uvod-do-studia-revizionismu-holokaustu/

    vonrammstein:
    Čím? V dnešní době zavádět takový předmět nemá smysl, protože z něj pod vlivem pravdo láskařů bude jen trapné hurá vlastenectví a v době, kterou bychom chtěli zas nebude podobný předmět na škole třeba, protože podstata takového smýšlení je jinde.

    Máte pravdu, dnes se zřejmě vlastenectví v rodinách nenosí, ale i tak k tomu může dítě přičuchnout zcela náhodně – jak píši výši, např. cestami na hrady, zámky, do příordy, do divadel ap. Takhle jsem k tomu přišel já a vždy mi proto tento pocit přišel zcela normální

    Jde ale o to jaký ministr. VVčkařům (ani vlastně nikomu z těch mafiánů v parlamentu) nevěřím a spíše se bojím, co z takového prosazování národní uvědomělosti vzejde. Bátora je fašista? Já myslel, že konzervativec.

  7. vonrammstein permalink
    18/10/2011 00:02

    Midilird: „Je samozřejmě zcela špatné zavádět jakýsi předmět „národní hrdosti“ v době, jenž se snaží být co nejvíc protinárodní.“ Tohle mám na mysli. Já bych to naopak chápal tak, že když už teda jindy? Nejvyšší čas, ne?
    Vaše obava, kdo se toho zmocní, je zřejmě oprávněná. Véčkařům neradno důvěřovat a Dobeš osobně taky kvanta důvěry nebudí. Nicméně považuju za pozitivní, že se vůbec nějaká taková debata rozproudila a dokonce považuju za pozitivní i odmítavé reakce liberálů, protože ty už berou vážně jen oni sami.
    Jistě, cesta, kterou popisujete, může takový proces nastartovat u vnímavějších jedinců. Ovšem ne každý je vnímavý. Dovedu si představit, že při vhodně zvolené výuce od první třídy si zafixujete hrdost na svůj národ podobně jako násobilku nebo datum Husova upálení, přestože to samozřejmě není exaktně formulovatelná hodnota. Ale to evoluce taky ne, a přesto se vyučuje.
    Ještě před pár desetiletímy byla taková výuka běžná a neomezovala se jen na školu. Existovaly vlastenecky orientované tělocvičné jednoty, vlastenecké spolky, baráčnické spolky…jasně, už to byla taková ta úpadková forma hurávlastenectví-ale dneska už nemáme ani to.
    Nevím, jestli by se tak Bátora nazval, osobně ho neznám. Ale z toho, co jsem od něj slyšel a četl, mám pocit, že má myšlenkově blízko k prvorepublikovým českým fašistům.
    Mně ostatně fašismus-vy smyslu korporativní demokracie-přijde konzervativní ažaž.

  8. vonrammstein permalink
    18/10/2011 00:04

    Desetiletími a ve smyslu, pardon.

  9. Myslič permalink
    18/10/2011 14:44

    Bátora rozhodně není fašista. Fašismus je forma socialismu a Bátora (bývalý člen Československé strany socialistické ÷)) je rozhodně proti jakékoliv formě socialismu. Fašismus ve své původní a jedinné funkční podobě (národní syndikalismus), je všechno možné, jen ne konzervativní…

  10. vonrammstein permalink
    19/10/2011 00:50

    Myslič: Fašismus je forma socialismu? Ses musel někde příšerně praštit. Zkus si o tom něco přečíst-a tím nemyslím ty „knížky“, co se povalujou po pultech knihkupectví se svastikou na obálce, aby si je aspoň nějakej pitomec koupil.
    Tomuhle oboru se věnuju už dlouhý roky, napsal jsem na to téma publikaci (nebudu říkat knížku, je to dost hubený), která existuje v tištěný formě. Nejsem sice graduovanej historik, ale troufám si tvrdit, že o tomhle toho vím dost.
    Netvrdím, že je Bátora fašista. Jen říkám, že mi tak podle vyjadřování připadá. Trochu mi připomíná Scheinosta, jen opatrnějšího.

  11. Myslič permalink
    19/10/2011 15:06

    vonnramstein:
    No, já se problematice fašismu věnuju šestnáct let a dokonce jsem z něj byl i soudně obviněn, tak bych to asi měl vědět, ty spisovateli ÷)
    Možná si v té své knize zapoměl zmínit, že Fasci založili syndikalisté (jejich socialistickou orientaci doufám nezapřeš), odpadlí marxisté, futuristé, levicoví nacionalisté (intervencionisté) a kupodivu žádný klerikál ÷)
    Že Italská sociální republika a Fašistická republikánská strana byl projev socialismu, to snad taky neokecáš….
    Na závěr bych ti rád připoměl alespon‘ dva citáty:
    „At‘ žije Mussolini, at‘ žije socialismus!!!“ To řekl Nicola Bombacci, těsně předtím, než ho komunisté popravili. Předpokládám, že znalec fašismu, jako ty, bude vědět, o koho jde…
    „My fašisté jsme nikdy nepřestali být socialisty a naše nová republika bude socialistickým státem!“ To řekl zase pro změnu Duce.
    Soukmenovec Midilird tady překládá práci Oswalda Mosleye, tak se na to mrkni.

    Moc se těším, co mi odpovíš…

  12. Europa erwache! permalink
    19/10/2011 15:20

    Vrcholek ledovce🙂

  13. runner permalink
    19/10/2011 22:35

    Duce taky řekl: Fašismus jsem já! Fašismus kombinuje konzervativní a revoluční prvky, je to třetí cesta. Snaží se zachovat klasické hodnoty, vlastenectví, nacionalismus, tradici, rodinu, kulturu, ale také se snaží o revoluční řešení sociálních problémů. Proto nalézá spojence i odpůrce jak vlevo, tak vpravo. Nalézá vyznavače svých idejí mezi tradičními katolíky, stejně jako mezi ateistickými levičáky. Já osobně jsem pro zachování klasických morálních a duchovních hodnot, stejně jako pro vybudování sociálně spravedlivého systému, v němž nikdo nebude cizopasit na práci druhých a ten kdo chce pracovat, bude mít jistotu, bezpečí a ochranu silného autoritativního národního státu, který netoleruje, vykořisťování, kriminalitu ani parazitismus. Vize takové společnosti mě naplňuje nadějí. Jsem fašista.

  14. vonrammstein permalink
    20/10/2011 01:49

    Myslič: No jasně, hlavně za žádnou cenu nepřipustit, že by mohl mít katolík Ramštajn taky v něčem pravdu🙂 Za každou cenu zesměšnit, zparodovat, chytat za slovo🙂 Tvoříte s Vladislavem poměrně srandovní párek🙂
    A teď vážně; Obviňovat někoho z fašismu ve společnosti, kde komunisti dřepí v parlamentu, je ovšem mimořádně absurdní. Považuju fašismus za naprosto legitimní myšlenkovej proud. Tím víc, čím víc liberální demokracie prokazuje svoji životaneschopnost.
    Já tu publikaci napsal před deseti lety, ještě jsem ani neměl internet-a i kdybych ho měl, nebylo na něm zdaleka tolik informací. Čerpal jsem i z diplomových prací, který sice shromáždily data a faktografii, ale některý věty třeba vůbec nedávaly smysl, Dneska by to vypadalo jinak.
    V tý publikaci jsem použil stovky jmen, zrovna na tohle si nevzpomínám. Na tom není nic divnýho. Strukturoval jsem to podle států, o některejch jsem skoro nic nevěděl (třeba pozdější Jugoslávie nebo Maďarsko). Prostě jsem vycházel z materiálů, který jsem měl v tý době k dispozici. Chechtej se tomu jak chceš, pitomče.
    Syndykalistickej akcent fašismu nepopírám, popírám ten socialismus. Nikoliv „národní socialismus“. Pro mě je socialismus sprostý slovo, fašismus ne.
    Taky si hodně lidí plete nacismus s fašismem a nejsem si jistej, jestli mezi ně nepatříš.
    Jsou dvě možnosti: Buď ti přichystám pořádnou odpověď-a nejsem si jistej, jestli mi stojíš za tolik času, kterej bych mohl věnovat štípání dříví nebo svejm blogům-, nebo udělám samostatnej příspěvek.

  15. 20/10/2011 05:22

    von rammstein:
    No, ještě že jsi se tim senátorem, tomáši nestal…… To by byla hrůza. A jestli je každej, kdo má pravdu pitiomec, tak to jsi se opravdu pochlapil. Určitě si se taky byl poučit v Itálii, jako já, že jo? No. urážet umíš fakt pěkně. Tvou knihu jsem nečetl.
    Moc se těším na další urážky. Když dojdou argumenty, tak se Tomáši, dokážeš jen opakovat. U mě nejsi žádný znalec fašismu.
    Těším se na další odpověd´.

  16. Europa erwache! permalink
    20/10/2011 08:34

    Zužovat pojem fašismus na ekonomickou doktrínu je zcela zcestné. Je to jen vytrhávání určitých částí z kontextu celku. Mnohem důležitější pro fašismus je jeho metafyzika.

    Dál to není potřeba vysvětlovat. Někteří chápou, někteří nechápou a nepochopí.

  17. Myslič permalink
    20/10/2011 15:05

    E!E:
    To máš pravdu. Někteří o tom prý i publikují a jak je vidět, pletou si pojmy s dojmy. Ovšem, proč se nepoučit u těch, co to celé vymysleli, že? Nebublikoval přeci jen Mussolini a Bombacci. Dost toho napsali a řekli i d’Anunnzio, Gentile, Palmieri, Baraccu, Marinetti, De Veci, Balbo, Grandi, Roca, Farinaci a Pavolini. A abychom nezůstali jen u Italů, doporučil bych i de Riveru, Ramose, Preta, Barrosa, Mosleye, Leese, Valoise, Arcanda, Déata a Doriota (toho obvzvláště). Jestli jsem na nějakého důležitého teoretika a praktika fašismu zapoměl, tak klidně dopln‘.

  18. NSák permalink
    20/10/2011 16:00

    Když se tu sešly odborníci na fašizmus mohly by mi říci jak mám chápat toto:

    Slovo fašismus pochází z italského termínu fasci di combatimento – tedy bojové svazy. Slovo fašismus chápeme jako způsob organizace hnutí v bojových svazech (Hlinkovy gardy, SS, SA, černé košile, …) a násilný způsob převzetí moci. Nikoliv jako diktátorský režim vlády a spravování státu!

  19. Myslič permalink
    20/10/2011 16:15

    NSák: Slovo „fašismus“ pochází od Liktorského práva ze starého pohanaského Říma. Jedná se o svazek prutů, v kterém je vetknuta sekera – fasces. Liktoři to používali jako symbol svrchované moci trestat a případně popravovat. Mussolini fasces používal ještě jako významný člen Italské socialistické strany. Bral to jako symbol Republiky, čímž neskutečně točil monarchisty a klerikáli (rozuměj konzervativce). Fasces je dodnes ve státním znaku mnoha republik (Francie). Slavný Lincolnův památník je koncipován tak, že se o ně Lincoln opírá a jsou součástí i Woschingtonova pomníku. Fasces najdeš i v Kongresu.
    Hlinkovi gardy fasces nikdy nepoužívali, měli ve znaku tzv.“Svatoplukovy pruty“. Ostatně ani HG, ani SA a SS, nebyly fašistické organisace. Je tu sice jistá inspirace oddíly Squadristů, ale vycházeli z vlastních zdrojů ( u Hnědých košil Freikorps). Italské bojové svazy měli ve znaku původně smrtihlav (podle italských ůderných jednotek – „Arditi“.) Fasces se stal oficiálním symbolem o něco později.
    Stačí takhle v rychlosti?

  20. Myslič permalink
    20/10/2011 16:18

    Omlouvám se za příšerné hrubky, píšu to dost na rychlo. Holt nejsem žádný intelektuál, snad mě omluvíte ÷)

  21. NSák permalink
    20/10/2011 16:30

    Díky za objasnění.

  22. 20/10/2011 18:54

    Pro mě osobně má fasces – kromě původního liktorského významu – ještě jeden: ten svazek je pro mě symbolem spojení lidských duší do vyššího celku – partnerského páru, rodiny, rodu, národa. Odložení přepjatého egoismu a individualismu, jenž je tak charakteristický dnešní době a svázání více duší v jednu nadosobní „bytost“, které každý obětuje kus sebe sama. Tohle se blbě vysvětluje, ale mí fašisté mi jistě rozumějí🙂

  23. Myslič permalink
    20/10/2011 19:11

    Takhle to vysvětloval Valois, ty jsi od něj něco četl?

  24. 20/10/2011 19:13

    Ne🙂 To mám ze sebe🙂

  25. Myslič permalink
    20/10/2011 19:37

    No, jo. Některé pravdy jsou prostě dané🙂

  26. Lukáš permalink
    21/10/2011 00:24

    Aby tu úplně nezamrzla debata (se tu sešlo dost lidí ;)), tak mám dotaz, co říkáte na Francouzskou akci? Občas se o ní mluví jako prvním „fašismu“, ač to slovo bylo použito až později, v Itálii. Navíc to byli spíše konzervativci a později se z nich stali monarchisti. Není ekonomická stránka věci spíše vedlejší? NSDAP měla také dva prody, z nichž byl jeden více levicový a druhý více kapitalistický?

  27. Lukáš permalink
    21/10/2011 00:28

    A to nemluvě o tom, že lovo „fašismus“ je používáno levicí pro označení všech autoritativních a antikomunistických režimů. Nebýt moderní způsobu, kdy je za fašismus označován současný systém, který ovládají nadnárodní společnosti a banky (jedním slovem velkokapitál). Má cenu se přít o to, kdo je ten „správný“ fašista? Když i Hitlera a Mussoliniho podporovali jak lidi z řad dělníků tak konzervativci? A to nemluvě o těch klerofašistech na východě (Slovensko, Rumunsko,..), kteří byli s Hitlerem za jedno.

  28. Myslič permalink
    21/10/2011 05:25

    francouzská akce byla jasně probourbonská. Pouze odpadlík Valois se později stal fašistou. A pro zajímavost, skončil v nacistickém koncentráku…..
    Tzv. „klerofašismus“ bych k fašiosmu vůbec nepočítal. To je pouze konzervativní záležitost. Tiszo a Pavelicˇ žádní fašisté nebyli. Na Slovensku byl skutečný fašista a socialista Mach DRŽEN ZKRÁTKA.

  29. Myslič permalink
    21/10/2011 14:28

    Ahaman: Díky, velmi zajímavé!

    Ještě bych rád připomenul meinárodní fašistický konges z roku 1934 ve švýcarském Montreux.
    Kongresu se účastnil pochopitelně Mussolini. Další delegáti ze třinácti zemí byli např: Mosley za Velkou Británii, Marcel Bucard za Francii(takzvaní Francisté), Degrelle za Belgii, Gajda za ČSR (Před odjezdem mu prý poradil Jiří Stříbrný: „Rudo, hlavně tam prosím tě mlč!), O’Duffy za Irsko a někdo (nevim už přesně kdo) za Rumunsko. Rumunský delegát Tam přednesl tak příšerný projev o plánu na zakládání vesnických rolnických družstev, že by to pochválil i Stalin. Tento projev zanechal v ostatních účastnících tak příšerný dojem, že Duce už do Rumunska (na rozdíl od Belgie) neposlal ani Liru…
    Zajímavé je, že na tento kongres nepřijeli (teda pokud se mi podařilo zjistit) zástupci Falangy. A co je hlavní, nebyli přizváni Lud´áci a Ustašovci a ani nacisté. Tudíž je jasné, že do rodiny fašistických hnutí nepatří.

  30. Myslič permalink
    21/10/2011 15:41

    Oprava k tomu kongresu:
    Podařilo se mi dohledat, že ten dementní Rumun za Železnou gardu byl Ion Mota. Za Falangu se účastnil Gimenez Caballero a naopak nejistá je Mosleyho účast (tady se různé knihy různí). Zajímavé je, že za Norsko se tam objevili zástupci Nasjonal samsling, neblaze proslulého Vidkuna Quislinga, protože ti později konvertovali k nacismu.

    Pokud máte někdo dopln’ující informace, tak je opravdu uvítám!

  31. 21/10/2011 17:40


    mapa zemí, které se účastnily konference. Gajda tam tedy nebyl?

  32. Myslič permalink
    21/10/2011 18:07

    Gajda tam stoprocentně byl. Aspon‘ to tvrdí historik Antonín Klimek. Taky jsem na to narazil Gajdovo „Pamětích“, v doslovu Vladimíra Fice.
    Eugen Weber (Varieties of Fascism) to taky píše. A zřejmě tam pro jistotu opravdu mlčel, protože se o něm netraduje nic takového, jako o tom úděsném Rumunovi….

  33. Myslič permalink
    21/10/2011 18:35

    Zapoměl jsem dodat, že ten Mota nakonec padnul ve Španělsku v roce 1937. Na nacionalistické straně, pochopitelně. Tím si to snad vylepšil…

  34. erikus permalink
    21/10/2011 19:56

    Zdravím nesmrtelným pozdravem!
    Podařilo se mi získat nádhernou knihu od Prof. Dr.Jana Mertly – Z dějin politického myšlení, vydána v roce 1943, Orbis Praha- str. 192 Mussolini – Fašistická doktrína:“..Fašismus chce silný a organický stát,opřený zároveň o širokou lidovou základnu… který se opírá o miliony lidi, jež ho uznávají a ctí…“

    Doporučuji si ji přečíst, nebo mohu naskenovat do *pdf

  35. 21/10/2011 20:35

    Doktrínu fašismu tu Midilird má v knihovně🙂
    https://radicalrevival.files.wordpress.com/2010/02/doktrina_fasismu.pdf

  36. 21/10/2011 20:52

    Rovněž zdravím. Co kniha obsahuje krom Doktríny, smím-li se zeptat? Zájem o skeny by určitě byl.

  37. NSák permalink
    23/10/2011 11:10

  38. vonrammstein permalink
    23/10/2011 12:07

    NSák : Rozchechtal mě už úvod. Toho bubeníka jim byl čert dlužnej, to je neštěstí😀

  39. Myslič permalink
    23/10/2011 20:08

    Asi by bylo naivní, myslet si, že tento článek: http://revolta 114.blogspot.com/2011/10/nicola-bombaci-komunista-v-cerne.html#more
    spustila moje zmínka o Bombaccim. Ale je třeba na tento výborný příspěvek upozornit. Pro případ, pan vonrammstein, se někomu zase bude snažit namluvit, že fašismus není forma socialismu a je naopak konzervativní. Ignorivat fakta se nevyplácí ani vonrammsteinovi ani jiným klerikálům, kteří si tak moc rádi berou, co jim nepatří…

  40. vonrammstein permalink
    23/10/2011 20:10

    Zkus učebnici pravopisu.

  41. Myslič permalink
    23/10/2011 20:20

    vonramstein:
    No, to jsi mě teda dostal. To asi budu muset odříkat deset otčenášů a ještě půjdu klečet na hrách… Jak předvídatelné…. Jak katolické…..
    Ale hlavně, že jsi si doplnil znalosti. Už se těším na tvůj příspěvek, tentokrát snad i k tématu🙂

  42. vonrammstein permalink
    23/10/2011 20:39

    Zkus to, třeba budeš překvapenej. To BYLO k tématu. Ten odkaz jsem nečetl, nemám čas.

  43. erikus permalink
    24/10/2011 12:03

    Midilird:
    Kompletní pojednání o politických tezích, výhodách a jejich nevýhodách a to od začátku dějin do roku 1943.Poslední kapitola je věnovaná fašismu a národnímu socialismu. Zajímavé postřehy, citáty a hlavně velmi kultivovaně vysvětleno…

  44. 24/10/2011 22:52

    To zní velmi zajímavě, pokud byste byl ochotný a máte tu možnost, oskenoval byste nám to? Umístil bych to pak do místní knihovny na stáhnutí.

Napsat komentář

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Log Out / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Log Out / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Log Out / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Log Out / Změnit )

Připojování k %s

%d bloggers like this: